Kατατακτήριες Εξετάσεις

Κατατακτήριες Εξετάσεις στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων

  1. Δικαίωμα Συμμετοχής

Η κατάταξη πτυχιούχων γίνεται στο 1ο εξάμηνο σπουδών του Τμήματος, αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις, με απαλλαγή στα τρία (3) εξεταζόμενα μαθήματα.

Το ποσοστό των κατατάξεων των πτυχιούχων Πανεπιστημίου, Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων προς αυτά, Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ., της Ελλάδος ή του εξωτερικού (αναγνωρισμένα από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), καθώς και κατόχων πτυχίων ανώτερων σχολών υπερδιετούς και διετούς κύκλου σπουδών αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλων Υπουργείων, ορίζεται σε ποσοστό 12% επί του αριθμού των εισακτέων κάθε ακαδημαϊκού έτους, σε κάθε τμήμα Πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι.

  1. Αίτηση και Δικαιολογητικά

Η αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά όσων επιθυμούν να συμμετάσχουν στις κατατακτήριες εξετάσεις στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά στη Γραμματεία (gramds@unipi.gr) του Τμήματος από 1η έως 15η Νοεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους.

Τα δικαιολογητικά είναι τα κάτωθι:

  • Αίτηση του ενδιαφερομένου (το έντυπο είναι διαθέσιμο στα έντυπα επικοινωνίας)
  • Αντίγραφο πτυχίου ή πιστοποιητικό περάτωσης σπουδών. Προκειμένου για πτυχιούχους εξωτερικού συνυποβάλλεται και βεβαίωση ισοτιμίας του τίτλου σπουδών τους από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ή από όργανο που έχει την αρμοδιότητα αναγνώρισης του τίτλου σπουδών.
  • Αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου
  1. Διεξαγωγή Εξέτασης – Αξιολόγηση – Λοιπές Ρυθμίσεις

Οι κατατακτήριες εξετάσεις διενεργούνται κατά το διάστημα από 1 έως 20 Δεκεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους. Το πρόγραμμα εξετάσεων ανακοινώνεται από τη Γραμματεία του Τμήματος.

Αρμόδια για την κατάταξη και των δύο κατηγοριών είναι η Επιτροπή Κατατακτηρίων Εξετάσεων  η οποία είναι επταμελής και συγκροτείται με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος.

  1. Εξεταζόμενα μαθήματα και εξεταστές

Οι υποψήφιοι εξετάζονται στα ακόλουθα τέσσερα (4) μαθήματα:

  1. Γλώσσα Προγραμματισμού “C”:

Βαθμολογητές: Καθηγητής Η. Μαγκλογιάννης, Καθηγητής Δ. Κυριαζής

Αναβαθμολογητής: Αναπλ. Καθηγητής Δ. Αποστόλου

  1. Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών:

Βαθμολογητές: Καθηγητής Κ. Λαμπρινουδάκης, Καθηγητής Α. Μηλιώνης

Αναβαθμολογητής: Καθηγητής Δ. Κυριαζής

  1. Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός:

Βαθμολογητές: Καθηγήτρια Α. Πρέντζα, Επίκ. Καθηγητής Α. Μενύχτας

Αναβαθμολογητής: Καθηγητής Χ. Δουλκερίδης

Εξεταστέα Ύλη και Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

Η εξεταστέα ύλη για τα τρία (3) μαθήματα περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

  • Γλώσσα Προγραμματισμού “C

Στόχος του μαθήματος Γλώσσα Προγραμματισμού C είναι η εισαγωγή στο δομημένο προγραμματισμό και τις βασικές αρχές του καθώς και η χρήση της γλώσσα προγραμματισμού C.

ΥΛΗ

  1. Βασικά στοιχεία ενός προγράμματος C
  2. Διαγράμματα Ροής Προγράμματος
  3. Τύποι δεδομένων, μεταβλητές, τελεστές και εκφράσεις
  • Τύποι, δηλώσεις και αρχικοποίηση μεταβλητών
  • Σύνθετοι τύποι δεδομένων
  1. Εντολές ελέγχου ροής
  • Εντολές if, if…else, for, while, do, κλπ.
  1. Συναρτήσεις – Αναδρομή
  2. Πίνακες (Arrays)
  • Μονοδιάστατοι και πολυδιάστατοι πίνακες – Διαχείριση
  1. Αλφαριθμητικά (Strings)
  • Χρήση, κατασκευή και διαχείριση αλφαριθμητικών
  1. Δείκτες – Μεταβίβαση Μεταβλητών με Αναφορά και Τιμή – Συνδεδεμένες Λίστες
  2. Μορφοποιημένη είσοδος/έξοδος- Αμυντικός προγραμματισμός
  3. Διαχείριση Αρχείων

 

ΒΙΒΛΙΑ

  1. Deitel H.M. & Deitel P.J. (2003): C Προγραμματισμός (μεταφρασμένο), Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας.
  2. Schildt H. (2001): Οδηγός της C, Έκδοση 3η (μεταφρασμένο), Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας.
  3. Γ. Σ. Τσελίκης – Ν. Δ. Τσελίκας (B’ Έκδοση, 2012) C: από τη Θεωρία στην Εφαρμογή

 

  • Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών

Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση με τη δυαδική λογική, τις βασικές μεθόδους και διαδικασίες σχεδίασης ψηφιακών κυκλωμάτων καθώς και με τα βασικά χαρακτηριστικά και οργάνωση των δομικών μονάδων ενός Υπολογιστικού Συστήματος

ΥΛΗ

  1. Αριθμητικά Συστήματα: Δυαδικό, Οκταδικό, Δεκαεξαδικό, Μετατροπές μεταξύ Συστημάτων.
  2. Πράξεις στο Δυαδικό Σύστημα, Χρήση Συμπληρωμάτων.
  3. Λογικές Πύλες. Άλγεβρα Boole (Αξιώματα – Λογικές Πράξεις – Βασικά Θεωρήματα).
  4. Συναρτήσεις Ελαχίστου και Μεγίστου Όρου, Κανονική Παράσταση Συνάρτησης
  5. Πίνακες Αληθείας, Χάρτες Karnaugh για απλοποίηση λογικών παραστάσεων.
  6. Σύνθετα Λογικά Κυκλώματα (Αθροιστές – Συγκριτές – Πολυπλέκτες – Κωδικοποιητές – Αποκωδικοποιητές)
  7. Σύγχρονα Ακολουθιακά Κυκλώματα . Flip – Flops (D, T, RS και JK-type). Σχεδίαση Μετρητών – Καταχωρητών – Καταχωρητών Ολίσθησης.
  8. Διαδικασία Σχεδίασης και Ανάλυσης Σύγχρονων Ακολουθιακών Kυκλωμάτων.
  9. Δομή Οργάνωση και Λειτουργία Υπολογιστών
  10. Von Neumann Αρχιτεκτονική. Μορφές Αναπαράστασης Δεδομένων (Σταθερή και Κινητή Υποδιαστολή)
  11. Δομή και Χαρακτηριστικά Ομάδων Εντολών
  12. Οργάνωση και Λειτουργία Κεντρικής Μονάδας Επεξεργασίας.
  13. Μονάδα Ελέγχου.
  14. Ιεραρχία Μνήμης, Διασύνδεση Μνήμης με την Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας.
  15. Ιδεατή Μνήμη, Σελιδοποίηση, Τμηματοποίηση.
  16. Κρυφή Μνήμη, Τεχνικές Οργάνωσης Κρυφής Μνήμης

 

ΒΙΒΛΙΑ

  1. Ψηφιακή Σχεδίαση, Mano,  Α. Παπασωτηρίου και ΣΙΑ Ο.Ε.
  2. Οργάνωση και Σχεδίαση Υπολογιστών, Τόμος Α, Patterson, J. Hennessy, Εκδόσεις Κλειδάριθμος Ε.Π.Ε.
  • Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός

Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση των βασικών αρχών της αντικειμενοστρεφούς τεχνολογίας, η σε βάθος γνώση μιας αντικειμενοστρεφούς γλώσσας προγραμματισμού (Java), η εξοικείωση με τη χρήση της και η συνειδητοποίηση των προβλημάτων που δημιουργούνται κατά την ανάπτυξη δικτυoκεντρικών συστημάτων με αντικειμενοστρεφή τρόπο.

ΥΛΗ

  1. Εισαγωγή στην Αντικειμενοστρεφή Τεχνολογία
  2. Αντικειμενοστρεφής Προγραμματισμός και Βασικά Θέματα Μοντελοποίησης
  3. Εισαγωγή στη Γλώσσα Προγραμματισμού Java
  4. Διαδικασία Ανάπτυξης Προγράμματος σε Java
  5. Κλάση – Αντικείμενο
  6. Μέθοδοι
  7. Τύποι Δεδομένων
  8. Τελεστές
  9. Εντολές Ελέγχου Ροής
  10. Πίνακες
  11. Βασική Βιβλιοθήκη της Java
  12. Κληρονομικότητα
  13. Πολυμορφισμός

 

ΒΙΒΛΙΑ

  1. Paul Deitel, Harvey Deitel, Java Προγραμματισμός, 8η έκδοση, Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας”