Καθηγητής Συμεών Ρετάλης

Ο Συμεών Ρετάλης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. Bασικές σπουδές στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Eθνικό Mετσόβιο Πολυτεχνείο, Ελλάδα (Δίπλωμα Hλεκτρολόγου Mηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών, 1994). Μεταπτυχιακές σπουδές στο  Τμήμα Τεχνητής Νοημοσύνης του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, Σκωτία, (MSc. στις Τεχνολογίες Πληροφορίας-Συστήματα Βάσης Γνώσης, 1995) και στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Ελλάδα (PhD στη Μηχανική Υπολογιστών). Οι κύριες ερευνητικές του περιοχές είναι η ηλεκτρονική μάθηση (e-learning), τα μοντέλα τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης ενηλίκων, η σχεδίαση προσαρμοστικών υπερμεσικών συστημάτων (adaptive hypermedia systems), και η επικοινωνία ανθρώπου μηχανής (human computer interaction). Είναι μέλος εξειδικευμένων ομάδων εργασίας, όπως η ACM Computer Human Interaction special interest group και IEEE Learning Technologies Standardisation Committee και έχει πλούσιο δημοσιευμένο έργο (πάνω από 100 εργασίες). Συμμετέχει στην επιτροπή σύνταξης των επιστημονικών περιοδικών ACM Computer Reviews, Computers in Human Behacvior, WebNet Journal, Journal in Educational Technologies and Research, κ.α. Έχει συμμετοχή σε πολλά ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα που αφορούν τις εκπαιδευτικές τεχνολογίας. Είναι υπεύθυνος της καινοτομικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας ανοικτής πρόσβασης skoool.gr (www.skoool.gr). Τέλος, είναι συντονιστής της ερευνητικής ομάδας Προηγμένων Τεχνολογιών Μάθησης και Πολιτισμού, CoSy-Learning Lab, στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιά (http://cosy.ds.unipi.gr).

Εκτύπωση

Δημοσιεύσεις 2010 – 2015


I) ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  • G. Lazakidou, S. Retalis (2010). Using computer supported collaborative learning strategies for helping students acquire self-regulated problem-solving skills in mathematics. Computers & Education 54(1): 3-13.

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με Αξιοποίηση Νέων Τεχνολογιών

Στο παρόν βιβλίο παρουσιάζεται ένα μεθοδολογικό πλαίσιο σχεδιασμού προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με την αξιοποίηση σύγχρονων στρατηγικών μάθησης και διαδικτυακών μαθησιακών τεχνολογιών. Αποτελεί έναν ιδανικό οδηγό για τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να σχεδιάσουν, να υλοποιήσουν και να αξιοποιήσουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Επιθυμία των συγγραφέων είναι να αποτελέσει το βιβλίο άλλη μια εφόρμηση ώστε οι […]

Περισσότερα »