Learning and Instruction in the Digital Age

Συγγραφέας Spector, J.M., Ifenthaler, D., Isaias, P., Kinshuk and Sampson, D.
Εκδότης Springer
Έτος έκδοσης 2010
Aριθμός σελίδων 432
ISBN 978-1-4419-1550-4

Οι οδηγίες προσαρμοσμένες στον ατομικό μαθητή, η μάθηση και η διδασκαλία εκτός των ορίων του χρόνου και των ιδεών του χώρου που θεωρήθηκαν κάποτε επιστημονική φαντασία αποτελούν πλέον εκπαιδευτική πραγματικότητα, με την προοπτική ενός έξυπνου ιστού 3.0 που δεν απέχει πολύ από αυτό. Παράλληλα με αυτές τις καινοτομίες υπάρχει ένα αναδυόμενο σύνολο κρίσιμων προβλημάτων, καθώς οι χρήστες του Διαδικτύου δημιουργούν περιεχόμενο και οι εκπαιδευόμενοι (και οι εκπαιδευτικοί) αναλαμβάνουν μεγαλύτερη ευθύνη στο έργο τους.

Οι προόδους τόσο στη γνωστική ψυχολογία όσο και στον υπολογισμό έχουν επηρεάσει την εκπαιδευτική αρένα. Η σύγκλιση αυτών των δύο κλάδων αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς και επηρεάζει τον ακαδημαϊκό κόσμο και την επαγγελματική πρακτική με πολλούς τρόπους. Παραδείγματα όπως η μάθηση just-in-time, ο κονστρουκτιβισμός, η μάθηση με επίκεντρο τον σπουδαστή και οι συνεργατικές προσεγγίσεις έχουν προκύψει και υποστηρίζονται από τεχνολογικές εξελίξεις όπως οι προσομοιώσεις, η εικονική πραγματικότητα και τα συστήματα πολλαπλών παραγόντων. Αυτές οι εξελίξεις έχουν δημιουργήσει τόσο ευκαιρίες όσο και τομείς σοβαρών ανησυχιών.

Η εκμάθηση και η διδασκαλία στην ψηφιακή εποχή εξισορροπεί τις τεχνολογικές και παιδαγωγικές πτυχές αυτών των ραγδαίων αλλαγών, συγκεντρώνοντας έγγραφα από γνωστούς ερευνητές σχετικά με πληθώρα θεμάτων που σχετίζονται με τις γνωστικές προσεγγίσεις στη μάθηση και τη διδασκαλία, τα διανοητικά μοντέλα, την ηλεκτρονική μάθηση, τις επικοινωνίες και τις καινοτόμες εκπαιδευτικές τεχνολογίες , μεταξύ των οποίων: α) η γνώση και η διαδικτυακή μάθηση που βασίζεται στον φοιτητή, β) η εξέλιξη των διανοητικών μοντέλων καθ ‘όλη τη διάρκεια της διδασκαλίας, γ) η εκπαίδευση με τρισδιάστατους εικονικούς κόσμους, δ) η διεύρυνση των εκπαιδευτικών ορίων μέσω της πολυ-σχολικής συνεργασίας ) προσαρμογή της ηλεκτρονικής μάθησης σε διαφορετικούς τρόπους μάθησης και στ) το blog του φοιτητή ως αντανακλαστικό ημερολόγιο.

Με το συνδυασμό των έγκαιρων ιδεών και της μελλοντικής σκέψης, η μάθηση και η διδασκαλία στην ψηφιακή εποχή θα εμπλουτίσουν το έργο των ερευνητών στην εκπαιδευτική ψυχολογία, την εκπαιδευτική τεχνολογία και τη γνωστική επιστήμη.