Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων και Επενδύσεις

Εκτύπωση

Στόχος

Το μάθημα σχετίζεται με το μάνατζμεντ του οργανισμού –τη διαμόρφωση και την υλοποίηση των επιχειρησιακών (corporate), επιχειρηματικών (business) και λειτουργικών (functional) στρατηγικών μέσω της οργανωσιακής δομής και των επιχειρηματικών διαδικασιών. Το περιεχόμενο του μαθήματος συνίσταται στα ακόλουθα μέρη:

  • 1. Στρατηγική Ανάλυση του περιβάλλοντος, του κλάδου, του ανταγωνισμού, των διαφόρων ενδιαφερομένων για την επιχείρηση (stakeholders), καθώς και των δυνατοτήτων της επιχείρησης.
  • 2. Στρατηγικές Αποφάσεις εστιάζονται στη δυνατότητα της επιχείρησης να αναγνωρίζει ευκαιρίες και απειλές που ενυπάρχουν στις περιβαλλοντικές αλλαγές και να αναπτύσσει στρατηγικές για την αντιμετώπιση των αλλαγών.
  • 3. Στρατηγικές Ενέργειες υλοποίηση της στρατηγικής με βάση τις οργανωσιακές ικανότητες και αξίες.

Περιεχόμενα

Η Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων & Επενδύσεις, αλλά και το Μάνατζμεντ & η Στρατηγική Ψηφιακών Επιχειρήσεων είναι ένα ενδιαφέρον και συναρπαστικό μάθημα που επιτρέπει στον φοιτητή να λειτουργεί ως ο ιδιοκτήτης ή Διευθύνων Σύμβουλος διαφορετικών οργανισμών (ψηφιακών και μη-ψηφιακών). Κύριος σκοπός των φοιτητών κατά τη διάρκεια των διαλέξεων είναι να διαμορφώνουν στρατηγικές αποφάσεις -χρηματοοικονομικές και μη- και να υλοποιούν αυτές τις αποφάσεις μέσω προφορικής και γραπτής επικοινωνίας. Ο φοιτητής διαμορφώνει τις αποφάσεις αυτές είτε ως άτομο, είτε ως μέλος μιας ομάδας. Όλοι στο μάθημα έχουν την ευκαιρία να διαμορφώνουν πραγματικές στρατηγικές αποφάσεις, ίσως για πρώτη φορά στην ακαδημαϊκή τους καριέρα. Καθώς το μάθημα εισάγει θέματα και περιγράφει αρχές, δομές και μοντέλα, οι φοιτητές ενθαρρύνονται να αναζητούν πως θα αντιδρούν σε διαφορετικά επιχειρηματικά θέματα και προβλήματα. Το μάθημα βασίζεται τόσο στη θεωρία, όσο και στην πρακτική. Παρουσιάζει έννοιες του στρατηγικού μάνατζμεντ που θα δώσει τη δυνατότητα στον φοιτητή να διαμορφώνει, να υλοποιεί και να αξιολογεί στρατηγικές τόσο για κερδοσκοπικούς όσο και μη, οργανισμούς.

  • Υπόδειγμα Στρατηγικού Μάνατζμεντ
    • Κατανόηση της σπουδαιότητας του Στρατηγικού Μάνατζμεντ
    • Αναγνώριση του βασικού υποδείγματος του Στρατηγικού Μάνατζμεντ και των συστατικών του μερών
    • Περιγραφή των ωφελειών του αποδοτικού και αποτελεσματικού Στρατηγικού Μάνατζμεντ
  • Επιχειρηματική Ηθική και Κοινωνική Υπευθυνότητα – Εταιρική Διακυβέρνηση
    • Διαφορετικές απόψεις Κοινωνικής Υπευθυνότητας
    • Σχέση ανάμεσα στην Κοινωνική Υπευθυνότητα και στην επιχειρηματική επίδοση
    • Τάσεις στην Εταιρική Διακυβέρνηση
    • Υπευθυνότητες της Ανώτατης Διοίκησης στο Στρατηγικό Μάνατζμεντ
  • Ανίχνευση Περιβάλλοντος – Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος (Ανάλυση Κλάδου) – Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος
    • Περιγραφή της έννοιας της ανίχνευσης του περιβάλλοντος σαν μέρος της διαδικασίας του στρατηγικού μάνατζμεντ
    • Παρουσίαση κυρίων στοιχείων της ανάλυσης του εσωτερικού περιβάλλοντος
    • Περιγραφή της σπουδαιότητας της ανάλυσης της αλυσίδας-αξίας για την εκτίμηση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων ενός οργανισμού
    • Περιγραφή του υποδείγματος των Πόρων & Ικανοτήτων
  • Επίπεδα Στρατηγικής (Επιχειρησιακή ή Εταιρική Στρατηγική, Επιχειρηματική Στρατηγική, Λειτουργική Στρατηγική)
    • Περιγραφή Επιχειρησιακής Στρατηγικής (Ανάπτυξη, Σταθεροποίηση, Περισυλλογή)
    • Πώς μπορούμε να αντλήσουμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα από τις ανταγωνιστικές στρατηγικές;
    • Πώς οι λειτουργικές στρατηγικές υποστηρίζουν τις ανταγωνιστικές στρατηγικές;
  • Υλοποίηση Στρατηγικής – Αξιολόγηση και Έλεγχος Στρατηγικής
    • Εξήγηση της σχέσης μεταξύ Διαμόρφωσης και Υλοποίησης Στρατηγικής
    • Αναγνώριση της βασικής διαδικασίας αξιολόγησης και ελέγχου στο στρατηγικό μάνατζμεντ
    • Παρουσίαση του Balanced Scorecard
  • Case Studies
    • Practicing the tasks of Strategic Management of in-class hrs. via use of actual case studies—analysis/discussion by whole class (students do most of the talking)
  • Thomas L. Wheelen, J. David Hunger, Alan N. Hoffman, Charles E. Bamford, ‘Strategic Management and Business Policy: Globalization, Innovation and Sustainability, Pearson Publishing, 15th Edition’, 2018
  • Hunger D, Wheelen T, Hoffman A, and Bamford C, ‘Concepts in Strategic Management and Business Policy’, Pearson Publishing, 14th edition, 2015

Πρόσθετα Συγγράμματα

  • Hunger D and Wheelen T, ‘Essentials of Strategic Management’, Pearson Publishing 5th edition, 2014
  • Mintzberg H, Lambel J, Quinn J, Ghoshal S, ‘The Strategy Process’, 5th edition, 2013
  • Johnson M, Whittington R, Angwin D, Regnér P and Scholes K, ‘Exploring Strategy’, Prentice Hall, 10th edition, 2014
  • David F, ‘Strategic Management Concepts’, Pearson Publishing, 15th edition 2015
  • Barney J., Gaining and Sustaining Competitive Advantage, 4th edition, 2014
  • Carpenter M, Sanders G., Strategic Management: Text and Cases, 2nd edition, 2014
  • Lynch R., Strategic Management, Pearson Publishing, 7th edition, 2015
  • Hill C and Jones G, Schilling M, ‘Strategic Management’ Cengage, 11th edition, 2015
  • Porter M, ‘Competitive Strategy’, Free Press, 1980
  • Porter M, ‘Competitive Advantage’, Free Press 1985
  • Hax A, Maijuf N. ‘The Strategy Concept and Process: A Pragmatic Approach’, Prentice Hall, 2nd edition, 1996