Συμεών Ρετάλης

Γραφείο 506 (Κτίριο Ανδρούτσου)
Τηλέφωνο +30 210-4142765
Email retal@unipi.gr
Σύνδεσμοι http://cosylab.gr/
Τίτλος Καθηγητής
Ώρες Γραφείου Πέμπτη 16:00-18:00
Διδασκαλία Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός STEM — 7ο εξάμηνο
Αξιολόγηση Ψηφιακών Εκπαιδευτικών Συστημάτων — 5ο εξάμηνο

Σύντομο βιογραφικό

Ο Συμεών Ρετάλης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά στο γνωστικό αντικείμενο Μοντέλα Σχεδίασης Τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Μάθησης. Τα τελευταία 15 χρόνια ασχολείται ενεργά με την έρευνα και ανάπτυξη  στο χώρο της σχεδίασης καινοτόμων αλληλεπιδραστικών μαθησιακών συστημάτων και παιχνιδιών δίνοντας έμφαση στα συστήματα που συμβάλλουν στην απόκτηση πολλαπλών δεξιοτήτων από παιδιά. Έχει συγγράψει πάνω από 150 ερευνητικά άρθρα που δημοσιεύονται σε επιστημονικά βιβλία, περιοδικά και συνέδρια και έχει δώσει περίπου 30 προσκεκλημένες ομιλίες σε διεθνή συνέδρια ανά τον κόσμο. Έχει διατελέσει μέντορας και μέλος ομάδων έρευνας και ανάπτυξης που έλαβαν  διακρίσεις και βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς για καινοτόμο λογισμικό (π.χ. MicrosoftImagineCup, IntelBusinessChallenge). Έχει συμμετάσχει ως κύριος ερευνητής (PI) και συντονιστής σε περισσότερα από 30 έργα σε συνεργασία με  Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και φορείς από όλο τον κόσμο χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εθνικές επιχορηγήσεις και γνωστές εταιρείες λογισμικού όπως τοSmartEducationκαι το Google. Συμμετέχει στην ομάδα  αξιολογητών ερευνητικών εργασιών γνωστών διεθνών περιοδικών στον τομέα των Τεχνολογιών Μάθησης. Μεγάλη διάκριση για το έργο του ήταν η διάκριση που έλαβε από το περιοδικό ACMComputingReviews, ως ο κριτικός με μεγάλη επιρροή τον Ιούνιο 2017. Με συνεργάτες του έχει αναπτύξει διάφορα καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία τα οποία έχουν πάρει πολλές θετικές κριτικές όπως i) το εργαλείο σχεδιασμού μαθησιακής διαδικασίαςCADMOS, ii) το LAERεργαλείο ανάλυσης δεδομένων μάθησης για το Moodleiii) το ψηφιακό παιχνίδι WWFEducationalAtlasκαι iv) το εργαλείο δημιουργίας κόμικς ComicStripCreator. Είναι επιστημονικά υπεύθυνος ερευνητικής ομάδας CoSyLlab(ComputerSupportedLearningEngineeringLab)

Δημοσιεύσεις

Δημοσιεύσεις 2010 – 2015

I) ΒΙΒΛΙΑ

  • Peter Goodyear & S. Retalis (2010). Technology-enhanced learning: design patterns and pattern languages, Sense Publishers, ISBN 978-94-6091-061-6.
  • Y. Psaromiligkos, A. Spyridakos, S. Retalis (2012). Evaluation in e-Learning, Nova Science Publishers, ISBN: 978-1 61942-942

IΙ) ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ

  • Kourakli M., Retalis, S. Altanis J., Boloudakis, M., Zbainos D., Antonopoulou K. (2016) Towards the improvement of cognitive, motor and academic skills of pupils with special educational needs using Kinect learning games, International Journal of Child-Computer Interaction, Volume 11, January 2017, Pages 28-39
  • P. Kosmas, A. Ioannou, S. Retalis (2018). Moving bodies to moving minds: A study of the use of motion-based games in special education, TechTrends, (2018) 62: 594 Springer US
  • M. Boloudakis, S. Retalis, Y. Psaromiligkos (2018). Training Novice teachers to design Moodle-based units of learning using a CADMOS-enabled learning design sprint. British Journal of Educational Technology, 49(6): 1059-1076
  • Altanis, I.; Retalis, S.; Petropoulou, O. (2018). Systematic Design and Rapid Development of Motion-Based Touchless Games for Enhancing Students’ Thinking Skills., Education Sciences 8(1), 18.
  • Altanis, I, Retalis, S. (2019). A multifaceted students’ performance assessment framework for motion-based game making projects with Scratch, Educational Media International, 56 (2).