Εκπαιδευτικό Υλικό για Περιβάλλοντα Ψηφιακής Μάθησης

Εκτύπωση

Στόχος

Στόχος του μαθήματος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αναπτύξουν τις απαραίτητες ικανότητες για την
επιλογή, προσαρμογή, ανάπτυξη, σύνθεση και χρήση εκπαιδευτικού υλικού και πόρων κατάλληλων για
την υποστήριξη μικτής ή/και εξ ολοκλήρου διαδικτυακής εκπαίδευσης.

Αυτό το μάθημα εξετάζει διάφορους τύπους ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που χρησιμοποιούνται στα περιβάλλοντα ψηφιακής μάθησης. Οι εκπαιδευόμενοι θα κατανοήσουν πώς μπορούν να επιλέγουν εκπαιδευτικό υλικό, να συνθέτουν εκπαιδευτικούς πόρους καθώς και να αναπτύσσουν τους δικούς τους αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία γρήγορης ανάπτυξης ψηφιακού (πολυμεσικού) εκπαιδευτικού υλικού. Οι εκπαιδευόμενοι με το πέρας του μαθήματος θα μπορούν να δημιουργούν και διαχειρίζονται εκπαιδευτικούς πόρους που μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο μέσα σε τάξεις όσο και σε περιβάλλοντα μάθησης από απόσταση.

Περιεχόμενα

  • Αρχές που διέπουν τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακών εκπαιδευτικών πόρων
  • Αξιοποίηση εργαλείων γρήγορης ανάπτυξης ψηφιακών εκπαιδευτικών πόρων
  • Κριτήρια αξιολόγησης ποιότητας ψηφιακών εκπαιδευτικών πόρων
  • Οργάνωση και σχεδιασμός ψηφιακών μαθημάτων σε πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης.
  • Διαδικτυακές κοινότητες διαμοιρασμού εκπαιδευτικών πόρων, όπως το OER Commons
  • Βασικές αρχές διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων
  • Σταύρος Δημητριάδης (2015). Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτικό λογισμικό, Αθήνα:Σύνδεσμος
    Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3397
  • Neil Butcher (2015). A Basic Guide to Open Educational Resources (OER), edited by Asha Kanwar (COL)
    and Stamenka Uvalić-Trumbić (UNESCO), Commonwealth of Learning, ISBN 978-1-894975-41-4,
    Διαθέσιμο στο https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000215804
  • Sharon E. Smaldino, Deborah L Lowther, Clif Mims, James D. Russell (2019) Instructional Technology and
    Media for Learning, 12th Edition, Pearson.