Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age

Συγγραφέας Ifenthaler, D., Isaias, P., Spector, J.M., Kinshuk and Sampson, D.
Εκδότης Springer
Έτος έκδοσης 2010
Aριθμός σελίδων 250
ISBN 9789609323819

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές διευκόλυναν την επίλυση προβλημάτων; Η απάντηση είναι ένα ηχηρό ναι και όχι: ενώ έχουμε πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες και ολοένα και πιο εξελιγμένες μηχανές αναζήτησης, τα ίδια τα προβλήματα είναι πιο περίπλοκα και συχνά πιο ασαφή. Κατά συνέπεια, οι νέες στρατηγικές για τη διδασκαλία της επίλυσης προβλημάτων θα πρέπει να είναι τεχνολογικά έξυπνες, να εμπλέκουν τους μαθητές και να ενθαρρύνουν την προοδευτική ανάπτυξη δεξιοτήτων. Οι προοπτικές που εκπροσωπούνται στις πολλαπλές προοπτικές για την επίλυση προβλημάτων και τη μάθηση στην ψηφιακή εποχή περιλαμβάνουν τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, τη γνώση, την αξιολόγηση, τη σχολική / διδακτική και την εικονική περιφέρεια, με έμφαση σε τεχνολογίες που όχι μόνο προωθούν την επίλυση προβλημάτων αλλά αντιμετωπίζουν και νέα προβλήματα με την ταχέως μεταβαλλόμενη τεχνολογία. Τα καινοτόμα νέα εργαλεία όπως το MAPLET (ένα πλαίσιο για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στα προγράμματα σπουδών), το εικονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον ViCaDiS και τα διαδραστικά εκθέματα μουσείων στο διαδίκτυο επιδεικνύουν την πολύπλοκη φύση της επίλυσης προβλημάτων και τους ποικίλους τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευόμενοι και οι εκπαιδευτές εξειδίκευση.

Μια δειγματοληψία των θεμάτων που καλύπτονται: • Παιδαγωγικά ζητήματα χρηστικότητας σε εκπαιδευτικά αντικείμενα που βασίζονται στο Web. • Συνεργατικά γνωστικά εργαλεία για κοινή εκπροσώπηση. • Αυτοματοποιημένη μέτρηση της κριτικής σκέψης για τους συμμετέχοντες στο φόρουμ συζήτησης. • Διεύρυνση της παγκόσμιας ευαισθητοποίησης με την εικονική συνεργασία. • Παιχνίδια προσομοίωσης ως εμπειρία μάθησης. • Πέρα από τη διδασκαλία και τη μάθηση: το παράδειγμα της ανθρώπινης ανάπτυξης. Πολλαπλές προοπτικές επίλυσης προβλημάτων και μάθησης στην ψηφιακή εποχή επαναπροσδιορίζουν τα όρια του σχεδιασμού του προγράμματος σπουδών και της κατανεμημένης γνώσης. Αυτός ο τόμος θα είναι μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στις εκπαιδευτικές βιβλιοθήκες και μια μελλοντοστραφή αναφορά για ακαδημαϊκούς και επαγγελματίες στον τομέα της ολοκλήρωσης της τεχνολογίας στη μάθηση και την διδασκαλία.