Σκοπός και Μαθησιακοί Στόχοι
Σκοπός της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας (ΜΔΕ) είναι ο/η μεταπτυχιακός φοιτητής/τρια να σχεδιάσει, αναπτύξει, εφαρμόσει και αξιολογήσει είτε μια εκπαιδευτική καινοτομία που υποστηρίζεται από ψηφιακές τεχνολογίες και ανταποκρίνεται σε ένα πραγματικό εκπαιδευτικό πρόβλημα, είτε μια επιστημονική μελέτη στο πεδίο της Ψηφιακής Εκπαίδευσης και Μάθησης, αξιοποιώντας και συνθέτοντας τις ικανότητες που ανέπτυξε στα 8 μαθήματα του προγράμματος σπουδών. Εναλλακτικά, η ΜΔΕ στοχεύει στην ανάπτυξη ερευνητικών ικανοτήτων για περαιτέρω έρευνα (διδακτορικού επιπέδου) με την μορφή μιας συστηματικής βιβλιογραφικής επισκόπηση και τη σύνταξη μιας ερευνητικής πρότασης για διδακτορική έρευνα.
Η Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας (ΜΔΕ) παρέχει στους φοιτητές την ευκαιρία είτε να ασχοληθούν με προηγμένα ερευνητικά θέματα, συνεισφέροντας νέες γνώσεις στον τομέα της ηλεκτρονικής μάθησης, είτε να ακολουθήσουν μια πρακτική, πρακτική προσέγγιση, αναπτύσσοντας καινοτόμες λύσεις για πραγματικές εφαρμογές στην ηλεκτρονική μάθηση. Η ΜΔΕ στοχεύει στο να αναπτυχθούν από́ τους φοιτητές δόκιμες επιστημονικές πρωτοβουλίες σε ένα συγκεκριμένο πεδίο γνώσης απ’ αυτά́ που προσφέρονται στο Π.Μ.Σ.. Αποτρέπεται η μηχανιστική́ εφαρμογή́ γνώσεων και ενθαρρύνεται η κριτική́ θεώρηση και ανάλογη προσαρμογή́ τους από τους/τις μεταπτυχιακούς/ες φοιτητές/τριες .
Το πεδίο εφαρμογής της ΜΔΕ είναι ευέλικτο, επιτρέποντας στους/τις φοιτητές/τριες να επιλέξουν μια πορεία που ευθυγραμμίζεται με τα ακαδημαϊκά τους ενδιαφέροντα και τους επαγγελματικούς τους στόχους. Για τους/τις φοιτητές/τριες που τείνουν προς την ακαδημαϊκή έρευνα, η μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία προσφέρει την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε προηγμένα ερευνητικά θέματα στην ηλεκτρονική μάθηση. Αυτό συνεπάγεται τη διενέργεια ενδελεχών βιβλιογραφικών επισκοπήσεων, τη διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων, το σχεδιασμό μεθοδολογιών και τη συμβολή νέων γνώσεων στον επιστημονικό διάλογο εντός του πεδίου. Εναλλακτικά, για όσους/ες προτιμούν μια πιο εφαρμοσμένη προσέγγιση, η μεταπτυχιακή διατριβή μπορεί να περιλαμβάνει πρακτικές δραστηριότητες και πρακτικές εφαρμογές των αρχών της ηλεκτρονικής μάθησης. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την ανάπτυξη και εφαρμογή ενοτήτων ηλεκτρονικής μάθησης, την αξιολόγηση στρατηγικών εκπαιδευτικού σχεδιασμού ή τη δημιουργία καινοτόμων εκπαιδευτικών τεχνολογιών. Η έμφαση εδώ δίνεται στη μεταφορά της θεωρητικής γνώσης σε πρακτικές λύσεις με ένα συστηματικό και τεκμηριωμένο τρόπο.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι, μετά από την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος, οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες
Περιεχόμενα
Στη θερινή περίοδο (περίοδος Ιουλίου-Σεπτεμβρίου) του Προγράμματος προβλέπεται η εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας. Το θέμα της μεταπτυχιακής εργασίας πρέπει να είναι υψηλού επιστημονικού επιπέδου και να εντάσσεται στα γνωστικά πεδία των διδασκομένων μαθημάτων του ΠΜΣ.. Ο υποψήφιος καταθέτει αίτηση, στην οποία αναγράφεται ο προτεινόμενος τίτλος της διπλωματικής εργασίας, η γλώσσα συγγραφής και ο προτεινόμενος επιβλέπων. Η Συντονιστική Επιτροπή, εισηγείται στη Συνέλευση την τριμελή εξεταστική επιτροπή και τον επιβλέποντα. Η Συνέλευση συγκροτεί την τριμελή εξεταστική επιτροπή για την αξιολόγηση της εργασίας και ορίζει τον επιβλέποντα. Οι αιτήσεις εκπόνησης μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών υποβάλλονται από τους φοιτητές κατά την έναρξη της εξεταστικής περιόδου του 2ου ακαδημαϊκού εξαμήνου.
Ενδεικτικές Θεματικές Μεταπτυχιακών Διπλωματικών Εργασιών