Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο

Εκτύπωση

Σκοπός και Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα εστιάζει στην εξειδίκευση των φοιτητών στη δημιουργία και αξιοποίηση  ψηφιακών πόρων και εργαλείων για τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Σκοπός  του μαθήματος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αναπτύξουν τις απαραίτητες ικανότητες για (α) τη μελέτη και επίλυση προβλημάτων που αφορούν τη σχεδίαση υψηλά αλληλεπιδραστικών συστημάτων μάθησης και (β)  για την επιλογή, προσαρμογή, ανάπτυξη, σύνθεση, χρήση και επαναχρησιμοποίηση (ανοικτού) ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για την υποστήριξη της δια ζώσης ή/και της μικτής ή/και της εξ ολοκλήρου διαδικτυακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ενορχηστρώνοντας ανάλογες λύσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι, μετά από την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια να είναι ικανός/η:

  • να σχεδιάζει και να δημιουργεί παιδαγωγικά κατάλληλο και εύχρηστο ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο με κατάλληλα εργαλεία συγγραφής για την υποστήριξη και την ενορχήστρωση εκπαιδευτικών σεναρίων για την δια ζώσης ή/και την μικτή ή/και την εξ ολοκλήρου διαδικτυακής εκπαίδευσης και κατάρτισης [ΜΑ1].
  • να γνωρίζει, να κατανοεί και να εφαρμόζει τα βασικά βήματα τεχνολογικά υποστηριζόμενης σχεδίασης διαδικτυακών μαθημάτων με αξιοποίηση πολυμορφικού εκπαιδευτικού υλικού παιδαγωγικά κατάλληλου για σενάρια δια ζώσης ή/και μικτής ή/και την εξ ολοκλήρου διαδικτυακής εκπαίδευσης και κατάρτισης [ΜΑ2]
  • να αναλύει, να επιλέγει, να αξιολογεί, και να τεκμηριώνει ποιό είναι το παιδαγωγικά κατάλληλο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό  για  την υποστήριξη εκπαιδευτικών σεναρίων για την δια ζώσης ή/και την μικτή ή/και την εξ ολοκλήρου διαδικτυακής εκπαίδευσης και κατάρτισης [ΜΑ3]
  • να γνωρίζει και να κατανοεί τις βασικές αρχές θέματα ευχρηστίας εκπαιδευτικού λογισμικού (educational software usability), σχεδίασης διεπιφανειών χρήστη, αξιολόγησης διαδραστικών συστημάτων (interactive systems evaluation) [ΜΑ4]

Περιεχόμενα

  • Τεχνολογίες στη Μάθηση – Έμφαση στο Διαδραστικό Περιεχόμενο.
  • Μεθοδολογίες σχεδίασης διαδραστικών συστημάτων εκπαίδευσης: Χρηστοκεντρική σχεδίαση, ανάλυση εργασιών, Τεχνικές γρήγορης ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού.
  • Γραφικά εργαλεία Σχεδίασης Διαδικτυακών Μαθημάτων – Learning Designer & CADMOS.
  • Εργαλεία γρήγορης ανάπτυξης και διάθεσης εκπαιδευτικού υλικού και διαδικτυακών μαθημάτων με εργαλεία όπως iSpring, H5P, Moodle, e-Class
  • Τεχνικές και Εργαλεία αξιολόγησης στην εκπαίδευση
  • Τεχνικές και Εργαλεία Συνεργατικής Μάθησης
  • Τεχνικές Επαυξημένης Πραγματικότητας – Εργαλείο ARTutor
  • Εκπαιδευτικά παιχνίδια και Τεχνικές Παιχνιδοποίησης
  • Σύγχρονες τάσεις και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στην Εκπαίδευση

 

Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού σε ποικίλες μορφές  (Άρθρα, Εκθέσεις, Video, κλπ) ανά Θεματική Κατηγορία διατίθεται μέσω της ψηφιακής τάξης του μαθήματος.

  • 2023 ISTE Research Study: Transforming Teacher Education: https://info.iste.org/epp-white-paper
  • Edly 2023: How Ed-Tech Is Transforming K12 Education: https://edly.io/blog/how-ed-tech-is-transforming-k12-education/
  • Learning Object development process, University of Nottingham: https://www.nottingham.ac.uk/helm/resources/learning-objects/rlo-development.aspx#ProGuide
  • ChatGPT Explained: What is Chat GPT by OpenAI? Are we doomed? https://youtu.be/UnCJHvMmOsg
  • Best Chatgpt Prompts for teachers – https://educraft.tech/best-chatgpt-prompts-for-teachers/
  • Revolutionize Your Instructional Design Workflow with ChatGPT: The Ultimate List of Prompts – https://www.learnprompt.org/chatgpt-prompts-for-instructional-designers/
  • An interview with Dr Helen Crompton, Leaders & Legends of Online Learning – https://onlinelearninglegends.com/podcast/080-dr-helen-crompton/
  • Dimitriadis Y., & Goodyear P. (2013). Forward-oriented design for learning: illustrating the approach. Research in Learning Technology, 21. https://doi.org/10.3402/rlt.v21i0.20290
  • Prieto, Luis & Dimitriadis, Yannis & Craft, Brock & Derntl, Michael & Emin, Val√©rie & Katsamani, Mary & Laurillard, Diana & Masterman, Elizabeth & Retalis, Symeon & Villasclaras, Eloy. (2013). Learning design Rashomon II: Exploring one lesson through multiple tools. Research in Learning Technology. 21. 10.3402/rlt.v21i0.20057.
  • Celik, Dilek & Magoulas, George. (2016). A Review, Timeline, and Categorization of Learning Design Tools. 3-13. 10.1007/978-3-319-47440-3_1.
  • Boloudakis, M., Retalis, S., & Psaromiligkos, Y. (2018). Training novice teachers to design moodle-based units of learning using a CADMOS-enabled learning design sprint. British Journal of Educational Technology, 49(6), 1059-1076. https://doi.org/10.1111/bjet.12678
  • Εγχειρίδια Free Open eClass – Πλατφόρμα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης https://free.openeclass.org/info/manual.php
  • Learn Moodle, Moodle Academy, https://learn.moodle.org
  • Education evaluation toolkit, Imperial College London, https://www.imperial.ac.uk/education-research/evaluation/
  • Πετροπούλου, Ο., Κασιμάτη, Α., & Ρετάλης, Σ. (2015). Σύγχρονες μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης με αξιοποίηση εκπαιδευτικών τεχνολογιών. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσειs https://hdl.handle.net/11419/232 [OPTIONAL]
  • Thinking Routines, Project Zero, Harvard Graduate School of Education, : https://pz.harvard.edu/thinking-routines
  • 20 Collaborative Tools for Your Classroom, SHAKE UP LEARNING: https://shakeuplearning.com/blog/15-collaborative-tools-for-your-classroom-that-are-not-google/
  • Collaborative Tools, Yale University, Poorvu Center for Teaching and Learning: https://poorvucenter.yale.edu/strategic-resources-digital-publications/instructional-tools-20/collaborative-tools
  • Using Augmented Reality in the Classroom by Becton Loveless Educationcorner.com: https://www.educationcorner.com/augmented-reality-classroom-education.html
  • Augmented and Virtual Reality in the Classrooms: How Can Immersive Technologies Enhance Teaching? By Vivian M, Vection Technologies: https://vection-technologies.com/blog/Augmented-and-Virtual-Reality-in-the-Classrooms-How-Can-Immersive-Technologies-Enhance-Teaching/
  • Gamification For Learning: Strategies And Examples, eLearning Industry: https://elearningindustry.com/gamification-for-learning-strategies-and-examples
  • How incorporating gamification can transform your LMS by MOODLE: https://moodle.com/news/how-incorporating-gamification-can-transform-your-lms/
  • 12 Learning Gamification Platforms by EdApp: https://www.edapp.com/blog/learning-gamification-platforms/