Σκοπός και Μαθησιακοί Στόχοι
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική (2021-30) αναγνωρίζει τη δια βίου μάθηση για την ανάπτυξη δεξιοτήτων κρίσιμη για την αντιμετώπιση της ευρύτερης οικονομικής και κοινωνικής στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εκπαίδευση ενηλίκων αποτελεί το μέσο αναβάθμισης των δεξιοτήτων, συμβάλλοντας σημαντικά στην κοινωνική ένταξη, την ενεργό συμμετοχή στα κοινά και την προσωπική ανάπτυξη. Η εκπαίδευση ενηλίκων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ηλεκτρονική μάθηση, λαμβάνοντας υπόψη την ευελιξία που επιτρέπει. Σε αυτήν την κατεύθυνση οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν ραγδαία τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις για την ανάπτυξη των ψηφιακών τους δεξιοτήτων στο πλαίσιο της ευρύτερης επαγγελματικής τους ανάπτυξης.
Σκοπός του γνωστικού αυτού αντικειμένου είναι η ανάπτυξη θεωρητικών και εφαρμοσμένων γνώσεων για την Εκπαίδευση Ενηλίκων και τη διεξαγωγή ενός προγράμματος Εκπαίδευσης η-Εκπαιδευτών (ΕηΕ) στο πλαίσιο της ψηφιακής μάθησης. Με το αντικείμενο επιπρόσθετα δίνεται έμφαση στις Ψηφιακές Ικανότητες Εκπαιδευτών (Adult Education & Digital Competences for Educators) μέσα από ένα εφαρμοσμένο πρόγραμμα Εκπαίδευσης η-Εκπαιδευτών. Κατά αυτόν τον τρόπο οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες στη διαχείριση ανάλογων παρεμβάσεων (e-training, e-tutoring, e-courses, e-delivering) αναδεικνύοντας τις ήπιες δεξιότητες (4Cs: επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα), την επίλυση προβλήματος, την καινοτομία και τη μεταγνώση, στην πράξη, αξιοποιώντας παράλληλα διαμοιρασμένους πόρους σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.
Σε αυτό το πλαίσιο, μετά από την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια αναμένεται να είναι ικανός/η:
Περιεχόμενα
Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού σε ποικίλες μορφές (Άρθρα, Εκθέσεις, Video, κ.λπ.) ανά Θεματική Κατηγορία διατίθεται μέσω της ψηφιακής τάξης του μαθήματος.
Ενδεικτικά:
Εκπαίδευση ενηλίκων
https://education.ec.europa.eu/el/education-levels/adult-learning
Πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση ενηλίκων
https://education.ec.europa.eu/el/education-levels/adult-learning/adult-learning-initiatives
Ευρωπαϊκό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων για τη δια βίου μάθηση (ΕΠΕΠ)
https://europa.eu/europass/el/ergaleia-europass/eyropaiko-plaisio-epaggelmatikon-prosonton
Ορολογία της ευρωπαϊκής πολιτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης: Επιλογή βασικών όρων
https://www.cedefop.europa.eu/el/tools/vet-glossary
Ψήφισμα του Συμβουλίου σχετικά με μια ανανεωμένη ευρωπαϊκή ατζέντα για την εκπαίδευση ενηλίκων
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.C_.2011.372.01.0001.01.ENG
Πιστοποίηση Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης: Βήματα και Διαδικασία
https://www.eoppep.gr/index.php/el/how-to/teacher-certification-educational-attainment-lifelong-learning-lll-adult
Ψήφισμα του Συμβουλίου σχετικά με νέο ευρωπαϊκό θεματολόγιο για την εκπαίδευση των ενηλίκων 2021-2030
https://eur-lex.europa.eu/legal content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021G1214(01)&from=EL
(2021-2030)( https://www.moec.gov.cy/aethee/).
National coordinators for Adult learning
What is the European Agenda for Adult Learning and how is it implemented?
https://epale.ec.europa.eu/el/national-coordinators-adult-learning
ΕPALE
https://epale.ec.europa.eu/el
Rocco, T.S., Smith, M.C., Mizzi, R.C., Merriweather, L.R., & Hawley, J.D. (Eds.). (2020). The Handbook of Adult and Continuing Education (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003447849
Hill, L.H. (Ed.). (2020). Assessment, Evaluation, and Accountability in Adult Education (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003443117
Belzer, A., & Dashew, B. (Eds.). (2023). Understanding the Adult Learner: Perspectives and Practices (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003448471
Ashadi, , Priyana, J., Basikin, , Triastuti, A., & Putro, N.H.P.S. (Eds.). (2020). Teacher Education and Professional Development In Industry 4.0: Proceedings of the 4th International Conference on Teacher Education and Professional Development (InCoTEPD 2019), 13-14 November, 2019, Yogyakarta, Indonesia (1st ed.). CRC Press. https://doi.org/10.1201/9781003035978
CAST (2016). UDL Tips for Designing an Engaging Learning Environment. Wakefield, MA: Author. Retrieved from https://www.cast.org/products-services/resources/2016/udl-tips-designing-engaging-learning-environment.
CAST (2023). Tips for Accessible Educational Materials. Wakefield, MA: Author. Retrieved from https://www.cast.org/products-services/resources/2023/udl-tips-accessible-educational-materials-aem